باربری گیشا

سرویس اتوبار و باربری در محله گیشا

باربری گیشا

سرویس اتوبار و باربری در محله گیشا

باربری ها چگونه وزن را تخمین می زنند؟

تخمین وزن برای باربرهای حرفه ای، بازیِ جذابی نیست. برای ارائه قیمت تخمینی دقیق به مشتریان، آن ها نیاز به تخمین وزن اولیه دارند. اما آن ها چگونه احتمال می دهند که هر وسیله چقدر وزن دارد؟

آیا می خواهید بازیِ حدس زدن برای محاسبه وزن تقریبی هر وسیله از خانه تان را ادامه دهید؟

اگر می خواهید نقل مکان کنید، این توانایی های استثنایی می توانند واقعا کاربردی باشند.

تخمین وزن برای باربرهای حرفه ای، بازیِ جذابی نیست. برای ارائه قیمت تخمینی دقیق به مشتریان، آن ها نیاز به تخمین وزن اولیه دارند. اما آن ها چگونه احتمال می دهند که هر وسیله چقدر وزن دارد؟

باربرها چگونه وزن را محاسبه می کنند؟ 

 

آیا آنها این کار را با تکنولوژی بسیار پیشرفته ای انجام می دهند؟ آیا آن ها ابزار رازگونه ای برای تخمین وزن وسایل در اختیار دارند که فقط باربرهای حرفه ای به آن دسترسی دارند؟ یا آیا آنها از نوعی شعبه استفاده می کنند؟

بسیار خب، احتمالا شما مقداری از فراگیری روشی که شرکت های باربری برای تعیین وزن وسایل استفاده می کنند، به سبب اینکه ساده نیست و می تواند حوصله سر بر باشد. شرمنده، هیچ ترفند نفس گیری وجود ندارد!

شرکت های باربری چگونه تخمین وزن انجام می دهند؟ تخمینِ قیمت قبل از جابجایی

آیا واقعا می خواهید بدانید آن ها چگونه تخمین وزن را انجام می دهند؟ این جا آن چیزی است که واقعا اتفاق می افتد، بیشتر یا کمتر

شما با شرکت های باربری مشهور مانند هدف بار در سطح کشور تماس می گیرید و برای جابجایی وسایل خود درخواست تخمین هزینه می کنید.

با باربری های درجه یک تماس می گیرید و آن ها وظیفه اصلی خود را انجام داده و تخمین هزینه ای را برای درخواست جابجایی وسایل شما انجام می دهند.

برای پاسخ به درخواست شما برای جابجایی، کارشناسان اتوبار تهران برنامه کلی شما برای جابجایی را بدانند و مشکلات احتمالی قابل بروز در روز جابجایی شامل هال های باریک، درب های حتی باریک تر، تعداد طبقات و غیره را بدانند.

سپس، شرکت های اتوبار تمام وسایلی که شما قصد جابجایی آن ها را دارید فهرست می کنند و بار کلی آنها را توسط استفاده از محاسبه گرهای مخصوص توزین وسایل، حساب می کنند (جدول های اختصاصی وزن ها و سیستم های توزین). البته افرادی که قصد نقل و انتقال را دارند، با اتکا بر سال ها تجربه در باربری و قضاوت حرفه ای این کار انجام می دهند.

بر اساس وزن کلی تخمین زده شده وسایل شما و فاصله جایجایی تا خانه جدیدتان، درخواست محاسبه قیمت به هر یک از باربری های موجود می دهید. و سپس، به شما بستگی دارد که کدام یک از پیشنهادات را برگزینید تا مطابق با بودجه و نیازهای شما به عنوان باربر مورد نظرتان باشد.

به طور خلاصه، در پیش فاکتور اولیه ارائه شده برای هزینه های جابجایی، وزن وسایل با کمک تخمین وزن  حمل اثاث خانه محاسبه می شود. برای مثال، شما فکر می کنید میز قهوه تان چقدر وزن دارد؟

اینکه میز قهوه شما چه وزنی دارد، در واقع اهمیتی ندارد؛ زیرا پس از جابجایی کامل وسایل، وزن آن ها به صورت دقیق محاسبه می شود (اطلاعات بیشتر را در زیر بیابید)، میز قهوه شما حدودا 16 کیلوگرم وزن دارد (مشابه با جاروبرقی شما). همچنین تلویزیون پلاسما تقریبا 32 کیلوگرم وزن دارد. مبل دونفره S شکل شما حدود 112 کیلوگرم، یخچال حدود 150 کیلوگرم، پیانوی کوچک تقریبا 190 کیلوگرم وزن دارند. در حالی که تخت خواب بزرگ شما وزنی حدود 225 کیلوگرم دارد.

یک توصیه گر باربری می گوید، از امکانات برنامه ای موبایل تان استفاده کنید تا برای پر کردن درخواست جابجایی با باربری ها به کمک شما آید. از امکانات بسته های نرم افزاری موبایل تان برای سهولت جابجایی بهره ببرید. برنامه ی نوین فهرست وسایل خانه به صورت رایگان برای تمام گوشی های آیفون و اندرویدی موجود است.

شرکت های باربری چگونه وزن ها را مشخص می کنند؟ توزین کامیونِ باربری

از آن جایی که هزینه جابجایی در سطح کشور بر اساس وزن اثاث بسته بندی شده شما محاسبه می گردد، آن وزن بهتر است فقط یک مقدار تخمینی باقی بماند. در عوض، شما باید دقیقا بدانید که وسایلتان چه میزان وزن دارند تا مطمئن شوید که شرکت باربریِ منتخبِ شما، قصد کلاهبرداری از شما را ندارد.

باربران چگونه وزن را حساب می کنند؟ بر اساس دفترچه ی "حقوق و مسئولیت های شما حین جابجایی"  چاپ شده توسط اداره حمل و نقل که توسط باربرتان به شما به صورت رایگان ارائه می گردد، شرکت باربری مدنظر شما باید بارهای شما را طی مقداری گواهی شده، پس از بارگیری کامیون باربری به همراه وسایلتان توزین کند. رویه ی توزین حمل وسایل سنگین با کامیون می تواند در مبدا و یا مقصد انجام شود.

توزین در مبدا

اگر شرکت باربری شما بخواهد وسایلتان را در هنگامِ بارگیری آن ها از منزل انجام دهد، سپس باربرها باید قبل از رسیدن به خانه شما، وسیله نقلیه ی باربرِ خود را وزن کرده تا پس از آن بارگیری کنند. وزنِ بدست آمده وزن خالیِ وسیله نقلیه شناخته می شود.

هنگام توزینِ اولیه کامیون، وسیله نقلیه حاوی تجهیزات استاندارد باربری است که در روز جابجایی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر وسیله نقلیه به طور جزئی با وسایل شخص دیگری بارگیری شده باشد، مشکلی نیست و چیزی را برای شما تغییر نمی دهد.

وقتی تمام اثاثیه منزل شما در کامیون باربری بارگیری شد، باربرها مرتبه ای دیگر کامیون را توزین می کنند و بارِ افزوده شده را مشخص می کنند. این وزن جدید را وزن ناخالص گویند.

زمانی که هر دو مقدار وزن مشخص شد، وزن بارهای انتقالی به طور دقیق با کاستن وزن ماشین در شرایط خالی با وزن ناخالص، بار خالص بدست می آید.

این چیزی جز یک رابطه ریاضی ساده نیست، (وزن کامیون قبل از رسیدن)وزن خالیِ کامیون-(وزن بارگیری شده)وزن ناخالص=(وزن بارهای جابجا شده)وزن خالص

توزین در مقصد

گاهی اوقات، باربری ای که شما برای جابجایی بارهایتان استخدام کرده اید، توزین اسباب کشی در مقصد را انتخاب می کند.

هر دو روش توزین در قانون تاییده شده اند و شما نباید نگران این باشید که انتخابِ شرکت باربری  بر روی دقت وزن بارهای جابجا شده تاثیر منفی بگذارد.

برخلافِ توزین در مبدا، توزین در مقصد با روشی معکوس انجام می گیرد؛ در اصل بدین معناست که باربر شما نمیتواند بارِ دقیق را قبل از تخلیه بار از کامیون مشخص کند.

لذا برای باربری های بین شهری در شهرِ مقصد، باربرها کامیون حامل بارهای شما را توزین می کنند. از این طریق وزن ناخالص بارها قبل از این که به خانه ی جدید شما در شهر مقصدتان برسند، مشخص می شود.

پس از تخلیه ی بارهای جابجا شده، باربرها باید کامیون شرکت اتوبار را مرتبه ای دیگر توزین کنند تا وزنِ کامیون خالی از بار بدست آید.

برای بدست آوردم وزن خالص وسایل شما، تمام آن چیزی که آن ها انجام می دهند، کسر کردنِ وزنِ خالی وسیله نقلیه شما از وزن خالص است.

چطور مطمئن شوید که شرکت باربری تقلب نمی کند؟

به یاد داشته باشید که به سبب اینکه فاصله جابجایی مقداری ثابت باقی می ماند، وزن بارها جنبه های جابجایی است که یک شرکت باربری دروغگو ممکن است در صدد تقلب علیه مشتریان برآید.

البته بهترین راه برای اینکه از هرگونه تقلب احتمالی در جابجایی دور بمانید، این است که شرکت باربری مشهور و با تجربه بیابید که واقعا پاسدار حقوق مشتری های خود باشد.

از آن جایی که وزن بارها مورد دغدغه است، در اینجا چیزهای دیگری که شما راجع به محاسبه بار توسط باربری باید بدانید، می آید:

شما حق دارید تا به شخصه تمام نمونه توزین های بارهای خود را مشاهده کنید و شرکت باربری ملزم به دادنِ فرصتی موجه برای ارائه ی آن هاست. آیا بهتر نیست توزین های انجام شده بر روی کامیون های باربری خود را ببینید؟ بله، اگر ممکن باشید شما بهتر است این کار را انجام دهید. اگر به دلیل ضیق وقت یا هر دلیل دیگری نمی توانید این کار را انجام دهید، شما می توانید از این حق قانونی خود چشم پوشی کنید و گزینه ی اعتماد به باربر را انتخاب کنید.

میزان وزن بارهای ثبت شده ی خود را درخواست کنید. دقتِ مقادیر ثبت و گواهی شده معمولا توسط دولت ایالات متحده آمریکا بازرسی می گردد. اگر شرکت باربری شما خواست تا از حق خود برای دیدنِ وزن بارهایتان چشم پوشی کنید، آن را رد کنید. این حفاظت از پول به سختی حاصل شده ی شما را کاهش می دهد؛ پس در مورد این قاطع باشید.

نیاز است تا شرکت باربری برای هر مرتبه توزین، رسید جداگانه ای ارائه دهد و نسخه ای صحیح از آن رسیدهای توزین را به عنوان سند به شما تقدیم کند.

راننده کامیون و تمامی افراد تیم باربری نیاز است تا هنگام وزن کشی کامیون از آن پیاده شوند. همچنین باک سوخت کامیون باید در وهله های سوخت گیری پر باشند و راننده مجاز نیست تا سوختِ اضافی ای را پس از توزین کامیون قبل از بارگیری، به آن اضافه کند.

راه های فراوانی برای اطمینان از اینکه مورد کلاهبرداریه شرکت های باربری قرار نگرفته باشید، وجود دارد که در آینده به آن ها خواهیم پرداخت.

نوشته شده توسط باربری هدف بار

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.